Sabtu, 17 April 2010

Bistro?

baru2 ni saya ke Hartamas, KL sebab nak ambik album client. dah siap ambik kat kedai tu, saya pun balik la ke kereta kebal saya yang eksotik tu. tetiba ada sorang mamat dengan aweknya ni bertanya:

mamat: sorry, can i know where is bistro?
saya: pardon me, you want to find a bistro?
mamat: yes. i'm looking for my friend and he asked me to wait him at bistro
saya: if you meant bistro, i guess many shop here are bistro type already..
mamat: no. i mean a bistro shop
saya: i know (mcm le aku tak tau). but are you looking for a shop name bistro or bistro type of shop?
mamat: don't know la. this fella ask me to meet at bistro only
saya: then you have to ask him lah.
mamat: ok lah. i call him after this

moralnya, adakah bila sebut bistro, kita classkan dia bistro sebagai nama kedai atau kedai yang berkonsepkan bistro?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bistro

Tiada ulasan: